16°
niedziela
12°
poniedziałek
Wolna powierzchnia
Ranking środków z UE: Żarki lepsze od Poraja, ale znacznie słabsze od Myszkowa
02 marca 2018 r. | 09:43
62

Serwis Samorządowy Polskiej Agencji Prasowej, na podstawie danych Głównego Urzędu Statystycznego, opublikował ranking dotacji unijnych za lata 2014-2016 r. (wartość umów lub decyzji o dofinansowanie projektów realizowanych na terenach gmin w Polsce) dotyczącej perspektywy unijnej 2014-2020. Jak na tym tle wypadła gmina Żarki?

Doskonale, patrząc na inne gminy powiatu myszkowskiego. Żarki w latach 2014-2016 pozyskały z Unii aż 21 124 083,10 zł. Co prawda, Myszków w tym samym okresie pozyskał 125 mln zł, ale za to Poraj tylko 1,64 mln zł. Kwota ta dała gminie Żarki w rankingu GUS 353 miejsce (na 2238 samorządów).

Jak podkreślił GUS, dane dotyczą projektów realizowanych na terenie danej jednostki samorządu terytorialnego i nie należy ich utożsamiać wyłącznie z projektami realizowanymi przez gminę czy miasto. Podane liczby odnoszą się do podpisanych umów o dofinansowanie projektów unijnych i uwzględniają koszty niekwalifikowalne. Chodzi o fundusze ze środków UE na lata 2014-2020 dostępne w ramach krajowych programów operacyjnych, takich jak PO Infrastruktura i Środowisko, a także programów regionalnych, po które mogą sięgać beneficjenci na obszarze danego województwa. W zestawieniu nie wzięto pod uwagę Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich (PROW) i PO RYBY.

Ranking możecie zobaczyć TUTAJ.

PAWEŁ GĄSIORSKI



62 odpowiedzi na “Ranking środków z UE: Żarki lepsze od Poraja, ale znacznie słabsze od Myszkowa”

  1. Baska napisał(a):

    No właśnie nie wzięto pod uwagę PROW. A Żarki mają dostęp do tego programu i jak zwykle manipulacja. Najważniejsze są kwoty w przeliczeniu na mieszkańca i to świadczy o rozwoju. Myszków jest dziewięć razy większy pod względem liczby mieszkańców od Żarek. Czyli powinien pozyskać 9 razy więcej niż Żarki czyli w granicach 200 mln złotych. Mali ludzie piszą te teksty. Mali duchem, ciałem, ale przede wszystkim wiedzą.




    2



    0
  2. Wyborca napisał(a):

    Po co dyskutujesz z twardymi danymi? Nie wzięto tego czy tamtego. My nie mamy porównywać się do bankruta Poraja tylko chociażby do Myszkowa. Dostał więcej i tyle to są fakty.




    0



    0
  3. Andrzej napisał(a):

    Proszę porównać wielkość obu miast.




    0



    0
    • Wyborca napisał(a):

      ale co to ma do rzeczy skoro tutaj są liczby i fakty. po co ta dyskusja? pozyskał tyle a Myszków pozyskał sześć razy więcej




      0



      0
      • osa napisał(a):

        Krzykaczu nie osmieszaj się ze liczba mieszkańców jest bez znaczenia.COraz trudnej wam krzykaczą uzasadniać COraz to bardziej tendencyjne texy gąski.




        0



        0
      • Luzia napisał(a):

        No właśnie, żeby dorównać Żarkom powinien pozyskać 9 razy więcej, więc jeszcze trochę brakuje. A poza tym to jakby porównywać Będzin do Warszawy … kolejny artykuł bez sensu …




        0



        0
  4. Marcin Labocha napisał(a):

    Klimek wspominał, że jesteśmy liderami powiatu. Fakty temu przeczą!




    0



    0
    • Luiza napisał(a):

      Fakty są takie, że w przeliczeniu na mieszkańca Myszków pozyskał ok. 1.700 zł a Żarki ok. 2.500 zł !!!!!




      1



      0
    • bruno napisał(a):

      Wątpię żebyś z burmistrzem był na Ty wiesz szanuj się i pisz nazwiskiem i tytułem!!!!bo żeby być z kimś po imieniu to trzeba się przyjaznic a ty psa nie masz a kolegi szukasz.




      1



      0
  5. Papa napisał(a):

    Lud
    ziska opamietajcie się jest wielki post. Mamy swoją piękną stronkę Żarek, po co tu wchodzić na tak przykry portal, tu są same obrażające teksty
    😣😣przykre dzisiaj mamy piątek zapraszam na drogę krzyzową
    😏😏😏i proszę nie korzystajcie z tej strony tu się komuś dzieje…..




    0



    0
  6. Moher napisał(a):

    Dane podał GUS, tutaj zostały tylko przedrukowane. Jeżeli zestawienie jest stronnicze to pretensje do GUS, a nie do Gąsiorowskiego. Nabożeństwo Drogi Krzyżowej jest jak najbardziej wskazane, ale nie w zamian wiedzy. Chrześcijanin obraźliwie nazywany moherem to nie głupiec jak nam chcieli wmówić kiedyś Bolszewicy a obecnie działacze PO. Świadomy Moher godzi modlitwę i samokształcenie z codziennymi obowiązkami. Gdyby informacje zamieszczane na oficjalnej stronie Urzędu były obiektywne i wystarczające, a ludzie byliby traktowani poważnie to nie byłoby moderatora. Dojrzałość społeczeństwa polega no braniu odpowiedzialności za własne słowa i czyny. W przypadku złamanie prawa dotarcie do autora takiego wpisu jest dziecinnie proste. Urzędnicy na oficjalnej stronie UMiG Żarki mają nas za głupców i bawią się w funkcjonariuszy z ul Mysiej.




    0



    1
  7. Jaro napisał(a):

    Dane podał GUS, a tytuł tego niusa będący już manipulacją wymyślił Gasiorski. Wszystko na temat.




    0



    0
  8. Baska napisał(a):

    Taki mały człowiek napisał dzisiaj kilka zmanipulowanych tekstów na swoje wszystkie portale. Cieszy się, że lud się gryzie. A przecież Antoni wydał tylko 15 milionów przez półtora roku na przyjemności. A tu kłopot że gmina pozyskała za dużo chyba kasy. A niektórzy tu mają paski na oczach, bo inwestycji i tablic unijnych nie widzą. Faktycznie ślepota to wielką chorobą. Módlmy się o uzdrowienie.




    1



    0
    • Zbyszek napisał(a):

      To już wiemy kto to Baśka ,tylko rzecznicy gminni czytają, a przynajmniej powinni czytać co się dzieje w około u sąsiadów a nie my normalni Śmiertelnicy tej Gminy. Prawda jest taka ,że my postrzegamy to jako mieszkańcy w innym Zwierciadle . UMGŻ chwali się tą swoją stronką – a to chyba jest norma we. wszystkich urzędach w Polsce




      0



      0
      • Baska napisał(a):

        Panie Zbyszku, nawet zwykły śmiertelnik potrafi kliknąć na portale z innych gmin, które reklamuje Pan redaktor. Do tego nie jest wymagana wiedza rzecznika.




        0



        0
    • Zbyszek napisał(a):

      Nie grzesz modlitwy ,jak juź to w kościele -napewno nie jesteś katolikiem skoro takie brednie piszesz ,modlitwy na pokaz




      0



      0
  9. okiem ekonomisty napisał(a):

    A ja zrobiłam zestawienie kilku liczb ze stron internetowych

    liczba ludności w 2016 roku
    gmina Myszków 32157 , gmina Żarki 8296 , według ludności gmina Myszków większa 3,9 razy

    dochody budżetów na 2018 r
    gmina Myszków 130 531 880 zł , gmina Żarki 46 587 253 zł , budżet Myszkowa większy 2,8 razy

    uzyskane dotacje przedstawione przez pana Gąsiorskiego
    gmina Myszków 125 mln zł, gmina Żarki 21 124 083,10 zł ,

    gmina Myszków uzyskała 5,91 razy więcej dotacji niż gmina Żarki

    pozdrawiam
    Beata N
    III rok Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach




    0



    0
  10. ekonomista bez klapek na oczach napisał(a):

    Gmina Żarki ma dostęp do funduszy, do których nie ma dostępu Myszków
    i stamtąd bierze największe pieniądze.
    Mowa o PROW, którego w zestawieniu nie uwzględniono. Szczególy na stronie gminy.
    Dziękuje za uwagę.




    0



    0
  11. ekonomista bez klapek na oczach napisał(a):

    to jeszcze trochę rachunków z ciekawości :
    Dochody unijne w kolejnych latach 2014, 2015, 2016 (w tysiącach zł), dane też z internetu, tu są tabelki: http://www.rio.katowice.bip.net.pl/?c=209
    Myszków: 6236, 4173, 4185, razem 14,5 mln co daje 450 zł na mieszkańca
    Żarki; 5485, 6371, 615, razem 12,4 mln co daje 1494 zł na mieszkańca

    szukane na szybko, jak się gdześ machnęłam to proszę o sprostowanie




    0



    0
    • Żarki napisał(a):

      W Żarkach owszem coś tam zrobiono – Rynek normalka ,żadna rewelacja ,na bocznych ulicach kolorowa kosteczka Natomiast Osiedle 600 lecia,gdzie mieszkają Moźnowładcy tej Gminy -to proszę przejechać po nie asfalcie ale po kosteczce ,a te lampy oświetleniowe wieczorem wyglądają jak na bogatych francuskich ULICZKACh




      0



      0
  12. Żarki napisał(a):

    Prawda jest taka ,że my jesteśmy za małe pionki aby o tym. dyskutować,po to były bezpłatne szkolenia dla Urzędników Gmin ,były na to duże pieniądze aby szkolić profesjonalnie i efektywnie tych urzędników .Pytanie do UZMG Żarki dlaczego wcześniej nie wykorzystano pieniędzy Uni dla poprawy naszego życia ? Od ilu lat jesteśmy w UNI ? Od ilu lat Burmistrz sprawuje kadencje? Ja jestem tylko. mieszkańcem ,dlaczego tyle lat straconych ? Dlaczego robiono tyle rzeczy pod publiczkę, bo zapomniano o tym że świadomość ludzi wraz z wejściem do UNI wzrosła tysiąc. KROTNIE albo i wiecej




    0



    0
  13. Wyborca napisał(a):

    Drodzy czytelnicy tego chorego portalu zobaczcie zdjęcia jak wyglądały Żarki wcześniej A jak teraz!A jeśli ma ktoś do zarzucenia panu Burmisrzowi to niech SOBIE przypomnij jak wyglądały




    1



    0
  14. Wyborca napisał(a):

    A i pan gąska sobie nie przypomni bo to nie ta gmina nie jego zamiany!




    0



    0
  15. Moher napisał(a):

    Czytam powyższe wypowiedzi i wyłania mi się siła tego portalu. Wiele merytorycznych wypowiedzi np zestawienie dotacji w przeliczeniu na mieszkańca. Pani Beata pisze:”gmina Myszków uzyskała 5,91 razy więcej dotacji niż gmina Żarki. Na takim portalu możemy wzajemnie się dokształcać. Podstawowym czynnikiem otrzymywanych dotacji przez Żarki jest wielkość gminy. Myszków nie może z tego względu z wielu programów jałmużny korzystać w przeciwieństwie do Żarek. Pan Podlejski był Burmistrzem przed wstąpieniem Polski do Euro-kołchozu. Proszę wszystkich zaślepionych zwolenników Pana Podlejskiego o informację co zostało w tamtym okresie zrobione w Żarkach. Dla mnie ważniejszym wskaźnikiem jest dochód Gminy wypracowany na miejscy i jego podział. Do budżetu zalicza się np subwencje oświatowe. Kwota subwencji może bardzo ładnie poprawiać wygląd budżetu a w rzeczywistości może być w gminie piszcząca bieda.




    0



    0
    • bruno napisał(a):

      jesli ci tak zle w jak to nazywASZ euro- kolchozie to przenies sie na bialorus do korei polnocnej . tam bedzie ci fantastycznie zero fynduszy zadnych tabliczek jakich w Zarkach wiele bedzie ci sie swietnie zylo.




      0



      0
  16. Moher napisał(a):

    Kiedy byłeś na Białorusi? Nie cytuj propagandy tylko myśl. Pojedź , zobacz przeanalizuj logicznie i diametralnie zmienisz zdanie. Nawet już oficjalna propaganda euroentuzjastów wycofała się ze straszenia Białorusią. Nie jesteś Bruno na bieżąco.




    0



    0
  17. Moherdwa napisał(a):

    Wejdź na stronę Gminy są od ponad 12 lat na lewo opisane inwestycje. Wejdź na BIP na budżet i zrób analizę wydatków, dochodów I subwencji. Sprawdź tą piszczaca biedę. Uwielbiam tą mądrość. Wszyscy mądrzy i znawcy, łatkę każdemu potrafią przypiąć. A sami ani jednego wniosku nie napisali i rozliczyli. Są różne rankingi, różne wskaźniki, różne porównania. W tym nie ma np. Ani słowa o pozyskanych środkach krajowych. TAK, TAK TAKIE TEŻ SĄ. Hipokryzja i manipulacja. Podlejski jest burmistrzem od 2002 r, a do uni weszliśmy w 2004 r. Przypominam wszystkim patriotom. I wowczas byly srodki przedakcesyjne i tez sa na stronie wymienione. Informacja jest. Sprawozdania z wykonania budżetu. W podstawówce o tym mówią na wiedzy o społeczeństwie. Tylko tu nie chodzi o informacje, a hejt. Ten jeden co na 600 leciu zobaczył Francję, to już odleciał. Pisz prawdę że inaczej wygląda kostka i oświetlenie na równo podzielonym dzialkami stosunkowo nowym osiedlu, a inaczej w historycznych wąskich uliczkach. Bijce pianę dalej. Oczerniajcie ludzi. Wielcy katolicy w poście. Nie dobrze się robi. Czas pokuty i pojednania.




    2



    0
  18. Ewa napisał(a):

    Jak by był inny burmistrz w tych latach z możliwością dotacji unijnych To też by brał dotacje. A dotacje to nie tylko dzięki burmistrzowi bo jest grono ludzi którzy piszą wnioski i sięgają po tę pieniądze.Tak że jak dla mnie nie przypisujmy wszystko dla Pana Podlejskiego




    0



    0
  19. Moher napisał(a):

    W/g mojej wiedzy Pan Podlejski burmistrzem był od 1990 roku z małą przerwą a nie od 2002, i ciekawią mnie tamte osiągnięcia.




    0



    0
  20. studentka ekonomii napisał(a):

    „ekonomista bez klapek na oczach” Ja do ciebie.
    Chyba faktycznie coś pomyliłeś w odczytach z tej strony co podajesz . Ale dobrze ,ze ją podpowiadasz.
    Tam są ciekaw rzeczy.

    Po pierwsze nie ma tam wyodrębnionych pozycji jako dochody unijne
    rozbicie jest kwartałami i podano tam dochody ogółem, z tego :dochody własne, subwencja ogólna,dotacje celowe . podano w tys zł
    podano tez plan i wykonanie w %
    i tak dla przykładu dotacje celowe za 1 szy kw 2014 r dla naszej gminy plan 12 707 , wykonanie 2 862 t.j. 22,5% wykonanie dotacji celowej w tym kwartale na takim poziomie jest dla mnie NIE ZROZUMIAŁE !!!!!!!!!!!!!!!!!
    W następnych kw 2014r wykonanie dotacji celowych wynosi 39,6% , 63,6% , 96,5% .
    w 2015r wykonanie dotacji celowych w poszczególnych kwartałach wynosiło 10,7% !!! ,43,1% , 50,2 i 92,5%
    Nie zauważyłeś ale pan Gąsiorski podał dane jako dotacji unijnych. Dla naszej gminy dotacje te wynosiły według niego o wiele więcej niż ty podajesz a dla Myszkowa jeszcze więcej niż podałeś .
    Sorki ale z twoim rozliczeniem na mieszkańca jest coś nie tak .

    pozdrawiam
    Patrycja II rok
    Akademia Polonijna w Częstochowie kierunek Ekonomia




    0



    0
  21. ekonomista bez klapek na oczach napisał(a):

    To po kolei:
    „plan” jest zawsze na pełny rok
    „wykonanie” narastająco – więc teraz może zrozumiesz dane I kw 2014 i kolejnych.
    Brałam dane za IV kwartał każdego roku, załącznik 7 doch unijne.
    Dokładnie – Pan Gąsiorski podał więcej, ja podałam tak jak widzę w tabelkach, Pan Gąsiorski niestety nie jest dla mnie autorytetem.
    Tabelki są ze sprawozdań z wykonania budżetu każdej z gmin, dane muszą być prawidłowe.
    Jeszcze dużo się musisz nauczyć, mam nadzieję że trochę pomoglam.
    Pozdrawiam, Magda, Akademia Ekonomiczna w Katowicach, rok ukończenia 2007.




    0



    0
  22. ekonomista bez klapek na oczach napisał(a):

    i jeszcze trochę wyjaśnień, bo mam chwile czasu:
    cytat z Gąsirskiego: „Podane liczby odnoszą się do podpisanych umów o dofinansowanie projektów unijnych i uwzględniają koszty niekwalifikowalne. ” znaczy to, że jak np. gmina realizuje zadanie za 10 mln, a z unii pozyskała na niego 2 mln, to w tabelce jest całe 10 mln, a nie dwa. Dlatego takie duże kwoty podane przez redaktora, nie wiadomo jaką ich częśc stanowią środki pozyskane z Unii, a jaką środki własne czy np kredyty. Klikając w odnośnik z art. widzimy tabelę, z której wynika że przedstawione liczby to są WYDATKI całkowite na umowy objęte dofinansowaniem.
    cytat nr 2: W zestawieniu nie wzięto pod uwagę Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich (PROW) i PO RYBY.” – znaczy to że dane są niekompletne, akurat z PROW realizuje się znaczną ilość projektów unijnych i liczenie pozyskanych środków z UE bez PROW jest zupełnie pozbawione sensu.
    To co ja podałam z tabel RIO, to dochody, które w kolejnych latach wpłynęły do gmin z wszystkich programów unijnych. Ich suma podzielona na liczbę mieszkańców gminy dała dochód z UE przypadający na jednego mieszkańca.
    Ale teraz to już nikt tu nie zajrzy, gdyż mamy nowego niusa o najgorszym radnym, czyli nuuuda… ale nawrzucać sobie nawzajem będzie można .




    0



    0
  23. Jolkix bez klapek napisał(a):

    Jeśli myślisz że to trzeba przeliczać na mieszkańca to przelicz tez wynagrodzenia burmistrzów na mieszkańca .
    Jak brać do reki miarkę to wypadałoby mierzyć tą miarką i jedno i drugie.
    Ile to wyjdzie na mieszkańca w naszej gminie a ile w Myszkowie policz nam
    Ekonomisto na stacji paliw czy to benzyna czy ropa mierzy sie na na litry a nie jedno na litry a drugie na kilogramy.




    0



    0
  24. Sunia napisał(a):

    Nasza kierowniczka pozyskała dotację od miasta Warszawy w kwocie 9 mln zł/rok (dziewięć milionów). Jest nas 700 mieszkańców. Jemy tylko karmę zagraniczną bo CHAPPI szkodzi naszym delikatnym żołądkom (tylko 3% mięsa a reszta to chyba suszone parówki) tfu. Leżę w ogrzewanym kojcu i z moich obliczeń wyszło że mój budżet to 1071 zł/ miesiąc. W waszej gminie to 468 zł/miesiąc na mieszkańca. Za te pieniądze gmina załatwia wszystkie potrzeby mieszkańców razem z nauką waszych dzieci. Dodatkowo nas uczą i towarzyszą na spacerach woluntariusze. Jak nam się urodzi potomek to dostajemy 1000+ a nie marne 500+. Mamy swój szpital, specjalistyczną przychodnię lekarską. Kilku lekarzy, jeden lekarz jest całą dobę również w święta na dyżurze. Leki kupujemy ze 100% refundacją. U nas jest administracja z sześciu osób i pozyskują 1000 zł / miesiąc na wczasowicza a u was jak duża administracja razem z radnymi pozyskuje to marne 468 zł/mies. Nasze pokojówki sprzątają nam boksy codziennie. No kończę bo muszę się obrócić na drugi bok by nie nabawić się odleżyn.
    http://www.napaluchu.waw.pl/o_schronisku/

    Sunia
    Pensjonat Na Paluchu




    0



    0
  25. Banduch napisał(a):

    QUO VADIS Pawle Gąsiorowski? QUO VADIS? Jeszcze możesz zawrócić.
    Prośba do wszystkich czytelników o modlitwę za Pawła Gąsiorowskiego o pokój i dobro w jego sercu.

    Zdrowaś Maryjo, łaski pełna, Pan z Tobą. Błogosławionaś Ty między niewiastami i błogosławiony owoc żywota twojego Jezus. Święta Maryjo Matko Boża módl się za nami grzesznymi, teraz i w godzinie śmierci naszej. Amen.




    0



    0
  26. Wasz znajomy napisał(a):

    Znacie się wszyscy prawdopodobnie z imienia i nazwiska czemu nie zbierzecie się w jednej dziupli i tam się nie wyszczekacie .A wy z tz PO już namieszaliście w całym kraju to waszymi mądrościami rządami to daleko od ŻAREK. A ten pisze jako Żarki to wypowiadaj się w swoim imieniu a nie my mieszkańcy.




    0



    0
  27. Pastore napisał(a):

     Dziękuję -Pozdrawiamy 🙂




    0



    0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *