zachmurzenie duże
-6°
-6°
poniedziałek
Reklama
Trwa posiedzenie komisji skarg – zobacz na żywo!
08 lutego 2019 r. | 10:32
87

Trwa właśnie posiedzenie komisji skarg, wniosków i petycji w sprawie kolejnej skargi złożonej na dyrektor Szkoły Podstawowej w Zawadzie - Annę Wyporską.

porządek obrad:
1. Rozpatrzenie skargi Pani B.K. na dyrektora szkoły podstawowej w Zawadzie
2. Sprawy różne,bieżące

live z posiedzenie znajdziecie poniżej.

PAWEŁ GĄSIORSKI

Komisja Skarg, Wniosków i Petycji 08.02.2019

Komisja Skarg, Wniosków i Petycji 08.02.2019

Gepostet von Gmina Żarki am Freitag, 8. Februar 2019



87 odpowiedzi na “Trwa posiedzenie komisji skarg – zobacz na żywo!”

  1. Obserwator pisze:

    Dwie babki pokłóciły się w robocie
    Barbara twierdzi że jest na wylocie
    Kłócić się przecież nie wypada
    Nawet gdy jest to maleńka Zawada
    Anna wyraziła chęć pojednania
    Ale Barbara jest nieprzejednana
    Dzieci się teraz boją swej szkoły
    Choć nauczycielki to dwa anioły
    Na sali sesyjnej urzędu język ulicy
    A za wszystko płacą podatnicy:)

    41
    6
    • Życzliwa pisze:

      dyrektor 009 pisze:
      8 lutego 2019 o 21:52
      Zajrzałem tu na chwilę i żałuję. Takiego nagromadzenia niekompetencji, nieznajomości i nieświadomości prawa jeszcze nie widziałem, ponieważ według mojego zdania:
      Pan Przewodniczący Komisji czyta skargę Pani Klimas, czyta, że skarga jest skierowana do Burmistrza, wszyscy obecni członkowie Komisji to słyszą, wszyscy inni obecni radni, pracownicy urzędu, Pan Grabowski i sama Pani Klimas słyszy to (i wie do kogo złożyła skargę bo ją napisała) – A SKARGĘ ROZPATRUJE KOMISJA SKARG WNIOSKÓW I PETYCJI REPREZENTUJĄCA RADĘ GMINY A NIE BURMISTRZA -komisja ta jest organem rady gminy a nie burmistrza, rada gminy to organ odpowiadający w państwie sejmowi a burmistrz odpowiada rządowi. PANIE PRZEWODNICZĄCY I WSZYSCY RADNI ROZPATRYWALIŚCIE SKARGĘ BEZPRAWNIE BO NIE BYŁA SKIEROWANA DO RADY ANI BEZPOŚREDNIO DO WAS.
      Świadczy to, że Przewodniczący i radni, członkowie komisji, nie mają podstawowej wiedzy o funkcjonowaniu samorządu gminnego, nie rozumieją kompetencji i właściwości podstawowych organów gminy którą reprezentują i władzy której są członkami.
      PRZECZYTAJCIE SOBIE NAJPIERW ZE ZROZUMIENIEM WASZ WŁASNY STATUT I NIE KOMPROMITUJCIE SIĘ.
      MOŻE TROCHĘ WAS DOKSZTAŁCĘ I ZACYTUJĘ WAM WASZ STATUT PODPISANY PRZEZ PANIĄ NOWAK, KTÓRA JAK WIDAĆ CHYBA NIE DO KOŃCA ROZUMIE CO PODPISUJE SKORO NIE REAGUJE NA TO, ŻE KOMISJA ROZPATRUJE SKARGĘ BEZPRAWNIE SKIEROWANĄ DO BURMISTRZA A NIE DO RADY GMINY:
      „„Załącznik Nr 5 do Statutu Gminy – Zasady i tryb działania Komisji Skarg, Wniosków i Petycji
      § 1. 1. Do zadań Komisji Skarg, Wniosków i Petycji, dalej zwanej Komisją, należy analiza i opiniowanie
      skierowanych do Rady:
      1) skarg na działalność Burmistrza i gminnych jednostek organizacyjnych,
      2) wniosków,
      3) petycji.”

      GDZIE JEST NAPISANE ŻE MACIE JAKIEKOLWIEK PRAWO ROZPATRYWAĆ SPRAWY SKIEROWANE DO BURMISTRZA!!! MACIE PRAWO ROZPATRYWAĆ SKARGI ALE NA BURMISTRZA A NIE DO BURMISTRZA.

      Jak nie wiecie jakie macie uprawnienia jako komisja to może przeczytajcie wasz własny statut:

      „§ 3. 1. Komisja przed wydaniem opinii w przedmiocie skargi, wniosku lub petycji przeprowadzi
      postępowanie wyjaśniające.
      2. Komisja prowadząc postępowanie wyjaśniające w związku ze złożoną skargą, wnioskiem lub petycją
      jest uprawniona do przeprowadzenia czynności kontrolnych w postaci:
      1) wystąpienia do Burmistrza albo właściwego kierownika gminnej jednostki organizacyjnej, z wnioskiem
      o zajęcie stanowiska w przedmiocie skargi, wniosku lub petycji;
      2) wystąpienia do Burmistrza albo właściwego kierownika gminnej jednostki
      organizacyjnej o przedstawienie dokumentów niezbędnych dla oceny zasadności skargi, wniosku lub
      petycji;
      3) przeprowadzenia wizji lokalnej miejsca wskazanego we wniosku, skardze lub petycji.”

      GDYBYŚCIE MIELI PRAWO ROZPATRYWAĆ TĘ SKARGĘ TO PRZECZYTAJCIE JAKIE MACIE OBOWIĄZKI:
      § 4. 1. Komisja, po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego, przygotowuje i przedstawia Radzie
      opinię, zawierającą wniosek o uwzględnienie albo nieuwzględnienie skargi, wniosku lub petycji oraz
      przekazuje ją Przewodniczącemu Rady.
      2. Opinia jest wydawana w formie uchwały przyjętej w głosowaniu jawnym, zwykłą większością
      głosów.”.

      CZY ZGODNIE Z PRAWEM Z POPRZEDNIEGO POSIEDZENIA W SPRAWIE PANI KLIMAS PO PIERWSZYM ZŁOŻENIU SKARGI PRZEDSTAWILIŚCIE RADZIE GMINY OPINIĘ Z WNIOSKIEM??? JEŚLI NIE TO ŁAMIECIE ZNOWU PRAWO KTÓRE SAMI TWORZYCIE. ZARAZ SKŁADAM WNIOSEK O INFORMACJĘ W TEJ SPRAWIE. JAK SIĘ OKAŻE ŻE NIE WYPEŁNILIŚCIE TEGO OBOWIĄZKU SKŁADAM SKARGĘ DO ORGANU WYŻSZEGO STOPNIA (przeczytajcie sobie kto to jest w waszym przypadku).

      Błagam niech ktoś mi wytłumaczy jakoś że nie mam racji. Będę bardzo zobowiązany!!!

      35
      2
      • Życzliwa pisze:

        Brawo dyrektor 009.

        Ale skoro burmistrz przekazał skargę radnym to świadczy , że Pan Podlejski również nie zna prawa.

        A jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego – mgr prawa, mgr administracji.

        31
        1
        • Werty pisze:

          Bo radni naszej gminy są tylko od podnoszenia łapek nik z nich nawet po przeczytaniu statutu nic nie rozumie ale za to wie jak się podpisać przy pobieraniu diety.

          18
          0
      • Barbara pisze:

        No to po co burmistrz przekazał tę sprawę na komisję? Teraz go nie ma…..

        30
        1
      • Leksykon pisze:

        Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z 20 grudnia 2006 r. (I OSK 1593/06).

        12
        0
        • Życzliwa pisze:

          Super LEKSYKON

          Wyrokiem z dnia 13.06.2006 r. sygn. akt II SA/Go 308/06, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wlkp. oddalił skargę Rady Miejskiej w Bytomiu Odrzańskim na rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody Lubuskiego z dnia 23.03.2006 r. nr PN.II.R.Kam/0911-99/06, którym stwierdzona została nieważność uchwały tej Rady z dnia 17.02.2006 Nr XXIII/185/06, uznająca za bezzasadną skargę M. P. na działanie Dyrektora Zespołu Szkół w Bytomiu Odrzańskim.

          Wojewoda uznał, że uchwała narusza art.30 ust. 2 pkt 5 w zw. z art. 33 ust. 5 ustawy o samorządzie gminnym oraz art. 231 kpa, gdyż skargę powinien rozpoznać Burmistrz, jako zwierzchnik służbowy w stosunku do pracowników urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.

          15
          1
      • Obserwtor pisze:

        Pewien z Kotowic dziennikarz
        Czuje się jak gminny kronikarz
        Opisuje on niby lokalne afery
        Niby obiektywny i bardzo szczery
        Niby lokalna wyciąga prostote
        A tak serio chodzi o tesknote
        Zegar mu tyka, serce w degradacji
        Czemu go nie ma w administracji
        Dlaczego nie chcieli go na radnego
        Czemu wlodarza nie zrobili z niego
        Dlaczego ludzie czytaja zarki.pl
        Bo widza ze to jeden wielki szpicel

        2
        14
        • Życzliwa pisze:

          Obserwator boli jak się prawdę piszę. Przebić się przez te układy jest bardzo trudno. Nie podoba się nie czytaj. Gratulacje, że jesteś zadowolony z naszej władzy. Popierają dalej. Szkoda że nie dostrzegasz prawdy.

          14
          0
        • CIAMAJDA pisze:

          Największym szpiclem na Żarkach był Klimek i to przekazuje w obowiązku obywatelskim.Klimek kablował za grube pieniądze.Obserwatorze musisz zajrzeć do zbioru informacji zastrzeżonych w Instytucie Pamięci Narodowej.Tam zobaczysz jego pseudo i obfite materiały wywiadowcze co zostało mu do dzisiaj.On kazdego sledzi i inwiliguje i zapisuje na bumadze poprawiając okulary.

          9
          0
  2. Prawdopodobnie Dariusz Szlęk’ pisze:

    Szkoda że jest nieobecny kolejny już raz Burmistrz Klemens Podlejski na posiedzeniu Komisji Skarg.
    Do tej pory Pan Klemens Podlejski był obecny na wszystkich Komisjach?
    Czym są spowodowane absencje naszego Pana Burmistrza Podlejskiego?

    43
    4
    • Życzliwa pisze:

      A jak Pan to sobie wyobraża?Pan burmistrz w konfrontacji z P.Klumas. Musiałby powiedzieć : dlaczego ją nachdził, przymuszał do wycofania 1 skargi, kłamał obiecując, że to załatwi a nie zrobił nic. Wg mnie do tego trzeba odwagi, a komuś tu jej brak. Najlepiej się nie pokazywać, jak coś jest niewygodne. Postawa świadczy o człowieku.

      48
      4
  3. Gość pisze:

    Pani Barbaro, chociaż praktycznie nie mamy ze sobą styczności ma pani rację że zachowanie pani Wyporskiej uspokoi się tylko na jakiś czas a później wróci do “normy”. Przerabiałam to samo samo, publiczne ataki i krzyki, tylko tyle że nie usłyszałam słowa przepraszam.

    43
    4
  4. Andzia pisze:

    Proponuję hejtem określać negatywne, emocjonalne komentarze bez merytorycznej treści, często nieadekwatne i niezasłużone przez autora. Gdy komentarz zawiera krytykę, wytyka błędy, nie byłabym skłonna określać go mianem hejtu, nawet jeśli ta krytyka według nas nie jest uzasadniona.

    44
    6
    • Mariano pisze:

      Oczywiście, że tak.
      Wskazywaniem błędów, czy przedstawianie własnych poglądów, doświadczeń, obserwacji nie jest Hejtem Sz.P. Nowak.
      Według Pani jakiekolwiek sprzeciw wobec opinii Radnych lub Burmistrza widzicie też jako HEJT.??? ?

      45
      4
  5. Zenon pisze:

    A gdzie jest teraz bruno cwel?

    27
    5
  6. logik pisze:

    Pani Klimas ma prawo się bronić, a pokazując aż tak konkretnie łamanie prawa wobec niej, pokazuje wprost co się dzieje w gminie. Jak komisja nic z tym nie zrobi to zrobią odpowiednie organy.

    41
    3
  7. "Ni równina ni wyżyna tylko skały i choina taka gmina....." pisze:

    Burmistrz nieobecny- to wszystko w temacie

    38
    4
  8. Rudy reks pisze:

    Oczywiscie ze Burmiszcz boi sie Dyrektorki zeby nie wypalila z czym niwygodnym dla niego bo by go pograrzyla woli reki nie przykladac a bedzie na radnych ze oni tak zaglosowali jak on chcial choc go nie bylo i wyjdzie mu to na zdrowie a sprawa bedzie zamknieta nalepiej byloby jak by Burmiszcz zwolnil Klimasowa tylko nie wie jak to zrobic bo ma swoje dzieci i nie wie co morze ich w zyciu spotkac nie daj Boze zeby nie zostali jak dzieci Klimasowej bez ojca prosze o rosadek w tej sprawie morzna zatrudnic Derektorke w urzedzie zeby nie miala stycznosci z dziecmi

    32
    4
  9. cdn pisze:

    Pani Basiu-współczuję Pani.

    35
    3
  10. Życzliwa pisze:

    Radna Stanisława Nowak-kompromitacja. Wizerunek najważniejszy. Nie ważne dobro dzieci, nie ważna dyskryminacja nauczycielki, nie ważne łamanie prawa. Zamiatanie sprawy pod dywan – to szkodzi wizerunkowi szkoły. Taki nasunął mi się wniosek po obejrzeniu relacji. A tak naprawdę to nie najważniejszy jest wizerunek szkoły ale wizerunek organu prowadzącego.

    46
    4
    • Barbara pisze:

      Tak, jak już nie jeden raz bywało znów zwyciężyła półprawda czyli ładnie opakowane kłamstwo. Oklaski, radość? …
      A może należało powiedzieć przepraszam.

      22
      0
  11. Rudy reks pisze:

    Pani Nowak to obluda czyta z internetu na komisji i nie ma swojego zdania na temat tej komisji bo nie wie jak sie ma zachowac lepiej kogos z krzywdzic ma tez symow w Szkole morze byc to samo zobaczymy jak by sie czula ale ona da sobie rade bedzie czytac z fejzbuka na sesji nie musi mowic sama sie osmiesza a radna Krol mowi przypowiesc o odchodzeniu zamiast zalatwic sprawe jasno widac jak sie zachowuje Dyrektor Wyporska to jest winna dobrze ze ma obstawe wysokij rady

    32
    3
  12. Życzliwa pisze:

    Wg mojej oceny wypowiedź radnej Nowak o hejcie jest niemerytoryczna. Jak chce poruszać takie tematy niech zgłosi wniosek albo napisze skargę do komisji. Nie rozumie istoty sprawy , która polega na tym, że chodzi o kwestię łamania prawa dzieci. Nie jest to kłótnia między sąsiadkami w sprawach prywatnych ale posadzenia o bardzo poważne sprawy, które komisja ma obowiązek wyjaśnić rzetelnie. Z wypowiedzi Pani Nowak , moim zdaniem wynika, że taka strona jak zarki,pl jest jak najbardziej potrzebna. Niech Pani Nowak najpierw przeczyta sobie Art. 225. § 2. KPA, a potem się wypowiada.

    32
    3
  13. Życzliwa pisze:

    Pomimo ,że na komisji wydawać by się mogło ze są 3 głosy przeciwko jednemu, w zeznaniach ( przeciwko stanowisku Pani Klimas jest stanowisko Pani dyrektor, prokuratury i nauczycielek) ja wierzę jednak Pani Klimas. A nawet jest to dla mnie oczywiste, ponieważ to Pani Klimas złożyła skargę i zawiadomienie na policję, a Pani dyrektor nie złożyła ani skargi ani zawiadomienia na Panią Klimas o zniesławienie, oszczerstwo itp. Ktoś kto składa skargi do tak poważnych instytucji nie robił by tego bezpodstawnie.

    36
    4
  14. Życzliwa pisze:

    A Pani radna Cichoń jak coś powie to nie wiem czy się śmiać czy płakać. To moje osobiste odczucia. Nie hejt.

    31
    2
    • Swój pisze:

      Radna Cichoń zachowywała się jak by już kilka kadencji w tej radzie pracowała .Ludzie kogo wy w tych Suliszowicach wybraliście ?

      32
      0
      • Suliszowice II pisze:

        Cichońka to skończona hazardzistka co dom i majątek przegrała w hazard a do tego alkoholiczka.Baba ma tak mózg przepity że mówi nie od rzeczy i wystarczy jej dokładnie się przyjżeć jak ona się zachowuje.Do kościoła w niedzielę uczęszcza ale to zły jest człowiek

        15
        2
  15. dyrektor 009 pisze:

    Po obejrzeniu posiedzenia żałuję, że obejrzałem, według mnie brak kompetencji merytorycznych w sprawie całej komisji, to tak jakby do naprawy komputera przyszedł stolarz (nie ujmując żadnemu zawodowi) bo:
    1) – Pan Przewodniczący Labocha nie wie i nie rozumie co to jest organ prowadzący szkołę – mówi, że głos zabierze organ prowadzący, Pan Grabowski reprezentujący organ prowadzący, kiedy sam Pan Labocha jest też częścią organu prowadzącego i wszyscy radni – organem prowadzącym szkołę jest gmina, a burmistrz jest organem wykonawczym gminy i wobec tego wykonuje zadania organu prowadzącego, Pan Labocha powinien powiedzieć, że głos zabierze przedstawiciel Burmistrza jako organu wykonawczego gminy będącej organem prowadzącym szkołę, trzeba znać chociaż najbardziej podstawowe pojęcia oświatowe , żeby podejmować jakiekolwiek decyzje, a tu widać, że brak jest zrozumienia elementarnych rzeczy. Pozwolę sobie nie odpowiadać na pytanie czy decyzje podejmowane przez osoby nie znające podstawowych pojęć związanych ze szkołą mogą być dobre dla szkoły i oświaty w gminie
    2) – Szanowna Komisja nie wie jakie ma możliwości i kompetencje rozwiązania sprawy, Komisja nie jest po to żeby rozstrzygać co kto inny zrobił czy zrobi ale żeby wykonać rzetelnie to co do niej należy i podjąć własne decyzje w sprawie, a możliwości jest dużo (wniosek do burmistrza o zawieszenie dyrektora szkoły do wyjaśnienia, wniosek do wojewody o wszczęcie postępowania dyscyplinarnego, wniosek do Rzecznika Praw Dziecka o wyjaśnienie sprawy, wniosek do prokuratury o zbadanie czy nie nastąpiło złamanie praw dziecka – instytucje mają możliwość także przesłuchiwania i dorosłych i dzieci, zaproponowanie skierowania sprawy do Sądu Pracy, itd.) – zostawianie sprawy bez wyjaśnienia jest szkodliwe. Tylko prawda może wyzwolić i doprowadzić do normalności. Radni z Komisji widzą przeciwstawne wersje i przechodzą do porządku dziennego, Pani Klimas zrobiła biednym radnym kłopot, że muszą zajmować się sprawą, więc może nakłonić ją do zgody.
    3) – dążenie do zakończenia sprawy powinno polegać na jej wyjaśnieniu, ustaleniu czy było naruszone prawo i wobec kogo, jeśli ktoś mówi że trzeba zakończyć sprawę w sposób pozorny tak naprawdę przez kolejne skłonienie Pani Klimas do wycofania skargi (ugoda praktycznie do tego się sprowadziła – nie wiem co Pani Klimas Sobie wyobraża, ale to jej sprawa) to zachowuje się jak Pan Burmistrz przy pierwszym złożeniu skargi czyli zamiata sprawę pod dywan (nawet Pan Maślankiewicz)
    4) – to co przy końcu zebrania mówią radni to już całkiem żenujące widowisko – według mojej opinii widać jak na dłoni, że radni wobec propozycji Pana Szlęka dotyczącej zebrań popołudniowych sami otwarcie przyznają wobec kamery i obecnych innych osób, że nie są w stanie nic zrobić bez podpowiedzi czy instrukcji pracowników urzędu gminy, takich to mamy radnych bezradnych, takich to radnych wybieramy – wstyd mi (trochę lub nietrochę przypomina to pewną sytuację w pewnym kraju gdzie pewien kandydat na prezydenta sam nic nie potrafił powiedzieć i miał przydzielonego podpowiadacza – może niech gmina zatrudni dla każdego radnego doradcę to zebrania rady będą mogły się odbywać popołudniami)
    Z tą moją opinią jak ktoś chce może się zgadzać lub nie. Chętnie przeczytam argumenty mogące mnie skłonić do zmiany mojej opinii.

    32
    4
    • Wyborca dwa pisze:

      Dyrektor 009 brawo za ten wpis

      29
      1
    • Leksykon pisze:

      Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z 20 grudnia 2006 r. (I OSK 1593/06).

      12
      0
      • Życzliwa pisze:

        Super LEKSYKON

        Wyrokiem z dnia 13.06.2006 r. sygn. akt II SA/Go 308/06, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wlkp. oddalił skargę Rady Miejskiej w Bytomiu Odrzańskim na rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody Lubuskiego z dnia 23.03.2006 r. nr PN.II.R.Kam/0911-99/06, którym stwierdzona została nieważność uchwały tej Rady z dnia 17.02.2006 Nr XXIII/185/06, uznająca za bezzasadną skargę M. P. na działanie Dyrektora Zespołu Szkół w Bytomiu Odrzańskim.

        Wojewoda uznał, że uchwała narusza art.30 ust. 2 pkt 5 w zw. z art. 33 ust. 5 ustawy o samorządzie gminnym oraz art. 231 kpa, gdyż skargę powinien rozpoznać Burmistrz, jako zwierzchnik służbowy w stosunku do pracowników urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.

        13
        1
  16. Życzliwa pisze:

    Rozczarowałam się. Pani Koral nie przyszła na komisję.

    26
    1
    • David pisze:

      Jak to Osobowości Roku nie było ? Zero empatii ?

      24
      1
      • ZGRYWUS pisze:

        Poszła do fryzjera i kosmetyczki bo to weekend się zaczyna a do selfi musi być jak lala żeby się promować w KÓŁKU RÓŻAŃCOWYM a sprawy mieszkańców ma tam jak siedzi ???

        21
        1
  17. dyrektor 009 pisze:

    Pan Przewodniczący Labocha mydli ludziom oczy co do terminu 7 dni – Jak świadczy to ,że radni gminy sami uchwalają statut w którym zapisują termin 7 dni i go nie przestrzegają???

    27
    0
  18. dyrektor 009 pisze:

    Zajrzałem tu na chwilę i żałuję. Takiego nagromadzenia niekompetencji, nieznajomości i nieświadomości prawa jeszcze nie widziałem, ponieważ według mojego zdania:
    Pan Przewodniczący Komisji czyta skargę Pani Klimas, czyta, że skarga jest skierowana do Burmistrza, wszyscy obecni członkowie Komisji to słyszą, wszyscy inni obecni radni, pracownicy urzędu, Pan Grabowski i sama Pani Klimas słyszy to (i wie do kogo złożyła skargę bo ją napisała) – A SKARGĘ ROZPATRUJE KOMISJA SKARG WNIOSKÓW I PETYCJI REPREZENTUJĄCA RADĘ GMINY A NIE BURMISTRZA -komisja ta jest organem rady gminy a nie burmistrza, rada gminy to organ odpowiadający w państwie sejmowi a burmistrz odpowiada rządowi. PANIE PRZEWODNICZĄCY I WSZYSCY RADNI ROZPATRYWALIŚCIE SKARGĘ BEZPRAWNIE BO NIE BYŁA SKIEROWANA DO RADY ANI BEZPOŚREDNIO DO WAS.
    Świadczy to, że Przewodniczący i radni, członkowie komisji, nie mają podstawowej wiedzy o funkcjonowaniu samorządu gminnego, nie rozumieją kompetencji i właściwości podstawowych organów gminy którą reprezentują i władzy której są członkami.
    PRZECZYTAJCIE SOBIE NAJPIERW ZE ZROZUMIENIEM WASZ WŁASNY STATUT I NIE KOMPROMITUJCIE SIĘ.
    MOŻE TROCHĘ WAS DOKSZTAŁCĘ I ZACYTUJĘ WAM WASZ STATUT PODPISANY PRZEZ PANIĄ NOWAK, KTÓRA JAK WIDAĆ CHYBA NIE DO KOŃCA ROZUMIE CO PODPISUJE SKORO NIE REAGUJE NA TO, ŻE KOMISJA ROZPATRUJE SKARGĘ BEZPRAWNIE SKIEROWANĄ DO BURMISTRZA A NIE DO RADY GMINY:
    “„Załącznik Nr 5 do Statutu Gminy – Zasady i tryb działania Komisji Skarg, Wniosków i Petycji
    § 1. 1. Do zadań Komisji Skarg, Wniosków i Petycji, dalej zwanej Komisją, należy analiza i opiniowanie
    skierowanych do Rady:
    1) skarg na działalność Burmistrza i gminnych jednostek organizacyjnych,
    2) wniosków,
    3) petycji.”

    GDZIE JEST NAPISANE ŻE MACIE JAKIEKOLWIEK PRAWO ROZPATRYWAĆ SPRAWY SKIEROWANE DO BURMISTRZA!!! MACIE PRAWO ROZPATRYWAĆ SKARGI ALE NA BURMISTRZA A NIE DO BURMISTRZA.

    Jak nie wiecie jakie macie uprawnienia jako komisja to może przeczytajcie wasz własny statut:

    Ҥ 3. 1. Komisja przed wydaniem opinii w przedmiocie skargi, wniosku lub petycji przeprowadzi
    postępowanie wyjaśniające.
    2. Komisja prowadząc postępowanie wyjaśniające w związku ze złożoną skargą, wnioskiem lub petycją
    jest uprawniona do przeprowadzenia czynności kontrolnych w postaci:
    1) wystąpienia do Burmistrza albo właściwego kierownika gminnej jednostki organizacyjnej, z wnioskiem
    o zajęcie stanowiska w przedmiocie skargi, wniosku lub petycji;
    2) wystąpienia do Burmistrza albo właściwego kierownika gminnej jednostki
    organizacyjnej o przedstawienie dokumentów niezbędnych dla oceny zasadności skargi, wniosku lub
    petycji;
    3) przeprowadzenia wizji lokalnej miejsca wskazanego we wniosku, skardze lub petycji.”

    GDYBYŚCIE MIELI PRAWO ROZPATRYWAĆ TĘ SKARGĘ TO PRZECZYTAJCIE JAKIE MACIE OBOWIĄZKI:
    § 4. 1. Komisja, po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego, przygotowuje i przedstawia Radzie
    opinię, zawierającą wniosek o uwzględnienie albo nieuwzględnienie skargi, wniosku lub petycji oraz
    przekazuje ją Przewodniczącemu Rady.
    2. Opinia jest wydawana w formie uchwały przyjętej w głosowaniu jawnym, zwykłą większością
    głosów.”.

    CZY ZGODNIE Z PRAWEM Z POPRZEDNIEGO POSIEDZENIA W SPRAWIE PANI KLIMAS PO PIERWSZYM ZŁOŻENIU SKARGI PRZEDSTAWILIŚCIE RADZIE GMINY OPINIĘ Z WNIOSKIEM??? JEŚLI NIE TO ŁAMIECIE ZNOWU PRAWO KTÓRE SAMI TWORZYCIE. ZARAZ SKŁADAM WNIOSEK O INFORMACJĘ W TEJ SPRAWIE. JAK SIĘ OKAŻE ŻE NIE WYPEŁNILIŚCIE TEGO OBOWIĄZKU SKŁADAM SKARGĘ DO ORGANU WYŻSZEGO STOPNIA (przeczytajcie sobie kto to jest w waszym przypadku).

    Błagam niech ktoś mi wytłumaczy jakoś że nie mam racji. Będę bardzo zobowiązany!!!

    28
    0
    • Wyborca Żarki pisze:

      To od czego jest prawnik opłacany przez gminę .Nie znam się na prawie ,ale to co pan przedstawił ma sens i logikę . Więcej tak merytorycznych wpisów na tym portalu byśmy sobie życzyli .Ja przynajmniej osobiście dziękuję za uświadomienie mnie w pewnych kwestiach

      33
      1
      • CWANIAK pisze:

        Ten prawnik gminy to wieczny student a prawo mu jest obce.

        21
        0
      • Leksykon pisze:

        Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z 20 grudnia 2006 r. (I OSK 1593/06).

        11
        0
        • Życzliwa pisze:

          Super LEKSYKON

          Wyrokiem z dnia 13.06.2006 r. sygn. akt II SA/Go 308/06, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wlkp. oddalił skargę Rady Miejskiej w Bytomiu Odrzańskim na rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody Lubuskiego z dnia 23.03.2006 r. nr PN.II.R.Kam/0911-99/06, którym stwierdzona została nieważność uchwały tej Rady z dnia 17.02.2006 Nr XXIII/185/06, uznająca za bezzasadną skargę M. P. na działanie Dyrektora Zespołu Szkół w Bytomiu Odrzańskim.

          Wojewoda uznał, że uchwała narusza art.30 ust. 2 pkt 5 w zw. z art. 33 ust. 5 ustawy o samorządzie gminnym oraz art. 231 kpa, gdyż skargę powinien rozpoznać Burmistrz, jako zwierzchnik służbowy w stosunku do pracowników urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.

          13
          1
    • Karcz pisze:

      Panie/i/ dyrektorze/r/ 009 -proponuję pochylić się ze szczególnym zrozumieniem nad art.229 K.P.A i art.18″b” ust.1 i 3 u.s .g. -kpw ?

      4
      17
      • dyrektor 009 pisze:

        Proponuję pochylić się ze szczególnym zrozumieniem najpierw nad art. 22 usg
        a potem nad
        „Załącznik Nr 5 do Statutu Gminy – Zasady i tryb działania Komisji Skarg, Wniosków i Petycji
        § 1. 1. Do zadań Komisji Skarg, Wniosków i Petycji, dalej zwanej Komisją, należy analiza i opiniowanie
        skierowanych do Rady:
        1) skarg na działalność Burmistrza i gminnych jednostek organizacyjnych,
        2) wniosków,
        3) petycji.”

        W STATUCIE JEST “SKIEROWANYCH DO RADY” A NIE DO BURMISTRZA.

        TAK WIĘC MUSICIE PRZESTRZEGAĆ WŁASNEGO STATUTU.
        A TO ŻE STATUT NIE ZGADZA SIĘ Z USTAWAMI TO TYLKO ŚWIADCZY JAK FACHOWO ZOSTAŁ NAPISANY STATUT. KTOŚ KTO GO PISAŁ I KTOŚ KTO SIĘ PODPISAŁ WIDOCZNIE ALBO NIE ZROZUMIELI JAK NALEŻY PRZENIEŚĆ PRZEPISY USTAW DO STATUTU ALBO MOŻE ŚWIADOMIE SAMI SOBIE OGRANICZYLI MOŻLIWOŚCI ROZPATRYWANIA SKARG.

        WNIOSEK JEST OCZYWISTY DLA MNIE – JEŻELI BURMISTRZ NIE PRZESŁAŁ SKARGI PANI KLIMAS OFICJALNIE DO RADY I NIE POINFORMOWAŁ O TYM PANI KLIMAS, LUB NIE ODESŁAŁ SKARGI DO PANI KLIMAS Z INFORMACJĄ DO KOGO POWINNA SKIEROWAĆ SKARGĘ i pani Klimas nie skierowała tej skargi do rady- ART. 231 KPA – TO I CAŁA KOMISJA I PAN BURMISTRZ ZŁAMALI STWORZONY W GMINIE I UCHWALONY I PODPISANY PRZEZ PANIĄ NOWAK STATUT.

        Najpierw trzeba stworzyć dobrze własne prawo zgodne z aktami prawa wyższego rzędu, potem dobrze poznać stworzone przez siebie przepisy prawa, a potem je przestrzegać.

        Takie jest moje zdanie, które w razie zwrócenia się o wyjaśnienie sprawy może potwierdzić lub odrzucić Wojewoda Śląski jako organ wyższego stopnia nad gminą i mający we właściwości nadzór nad przestrzeganiem prawa w imieniu rządu na terenie województwa.

        Pozdrawiam. Miło mi,że ktoś próbuje używać argumentów prawnych i merytorycznych.

        22
        1
        • Leksykon pisze:

          Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z 20 grudnia 2006 r. (I OSK 1593/06).

          12
          0
          • Życzliwa pisze:

            Super LEKSYKON

            Wyrokiem z dnia 13.06.2006 r. sygn. akt II SA/Go 308/06, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wlkp. oddalił skargę Rady Miejskiej w Bytomiu Odrzańskim na rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody Lubuskiego z dnia 23.03.2006 r. nr PN.II.R.Kam/0911-99/06, którym stwierdzona została nieważność uchwały tej Rady z dnia 17.02.2006 Nr XXIII/185/06, uznająca za bezzasadną skargę M. P. na działanie Dyrektora Zespołu Szkół w Bytomiu Odrzańskim.

            Wojewoda uznał, że uchwała narusza art.30 ust. 2 pkt 5 w zw. z art. 33 ust. 5 ustawy o samorządzie gminnym oraz art. 231 kpa, gdyż skargę powinien rozpoznać Burmistrz, jako zwierzchnik służbowy w stosunku do pracowników urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.

            12
            1
    • Prawdobodobny pisze:

      Wiesz może dużo A może Ci się tak zdaje. Wiesz co to jest delegacja ustawowa? Poczytaj kpa dział dot. Skarg i wniosków. Podam inny przykład. Pisze skargę na burmistrza i przesyłam ja prezydentowi. Myślisz że on ją rozpatrzy? Czy prześle radzie miejskiej bo ona jest przewidziana w przepisach do jej rozpatrywania. Adresata możesz sobie napisać jakiego chcesz ale przepisy wskazują kto czyje skargi rozpoznaje. Tak samo z tą skarga. Skierowana do burmistrza ale wg przepisów ma ją rozpatrzyć rada. Tego nie przeskoczysz. No cóż wiadomo że gdzieś dzwoni ale nie wiadomo gdzie…

      2
      21
      • dyrektor 009 pisze:

        Wszystko zgadza się oprócz 2 pierwszych zdań i ostatniego w odniesieniu do mnie tylko istota tkwi w szczegółach warunki podane są w art 231 KPA. Jeżeli zostały spełnione to rada mogła rozpatrywać, ale jeśli nie to nie – jak nie mam racji to proszę o wyjaśnienie.

        Proponuję pochylić się ze szczególnym zrozumieniem najpierw nad art. 22 usg
        a potem nad
        „Załącznik Nr 5 do Statutu Gminy – Zasady i tryb działania Komisji Skarg, Wniosków i Petycji
        § 1. 1. Do zadań Komisji Skarg, Wniosków i Petycji, dalej zwanej Komisją, należy analiza i opiniowanie
        skierowanych do Rady:
        1) skarg na działalność Burmistrza i gminnych jednostek organizacyjnych,
        2) wniosków,
        3) petycji.”

        W STATUCIE JEST „SKIEROWANYCH DO RADY” A NIE DO BURMISTRZA.

        TAK WIĘC MUSICIE PRZESTRZEGAĆ WŁASNEGO STATUTU.
        A TO ŻE STATUT NIE ZGADZA SIĘ Z USTAWAMI TO TYLKO ŚWIADCZY JAK FACHOWO ZOSTAŁ NAPISANY STATUT. KTOŚ KTO GO PISAŁ I KTOŚ KTO SIĘ PODPISAŁ WIDOCZNIE ALBO NIE ZROZUMIELI JAK NALEŻY PRZENIEŚĆ PRZEPISY USTAW DO STATUTU ALBO MOŻE ŚWIADOMIE SAMI SOBIE OGRANICZYLI MOŻLIWOŚCI ROZPATRYWANIA SKARG.

        WNIOSEK JEST OCZYWISTY DLA MNIE – JEŻELI BURMISTRZ NIE PRZESŁAŁ SKARGI PANI KLIMAS OFICJALNIE DO RADY I NIE POINFORMOWAŁ O TYM PANI KLIMAS, LUB NIE ODESŁAŁ SKARGI DO PANI KLIMAS Z INFORMACJĄ DO KOGO POWINNA SKIEROWAĆ SKARGĘ i pani Klimas nie skierowała tej skargi do rady- ART. 231 KPA – TO I CAŁA KOMISJA I PAN BURMISTRZ ZŁAMALI STWORZONY W GMINIE I UCHWALONY I PODPISANY PRZEZ PANIĄ NOWAK STATUT.

        Najpierw trzeba stworzyć dobrze własne prawo zgodne z aktami prawa wyższego rzędu, potem dobrze poznać stworzone przez siebie przepisy prawa, a potem je przestrzegać.

        Takie jest moje zdanie, które w razie zwrócenia się o wyjaśnienie sprawy może potwierdzić lub odrzucić Wojewoda Śląski jako organ wyższego stopnia nad gminą i mający we właściwości nadzór nad przestrzeganiem prawa w imieniu rządu na terenie województwa.

        Pozdrawiam. Miło mi,że ktoś próbuje używać argumentów prawnych i merytorycznych.

        22
        1
        • Leksykon pisze:

          Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z 20 grudnia 2006 r. (I OSK 1593/06).

          13
          0
          • Życzliwa pisze:

            Super LEKSYKON

            Wyrokiem z dnia 13.06.2006 r. sygn. akt II SA/Go 308/06, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wlkp. oddalił skargę Rady Miejskiej w Bytomiu Odrzańskim na rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody Lubuskiego z dnia 23.03.2006 r. nr PN.II.R.Kam/0911-99/06, którym stwierdzona została nieważność uchwały tej Rady z dnia 17.02.2006 Nr XXIII/185/06, uznająca za bezzasadną skargę M. P. na działanie Dyrektora Zespołu Szkół w Bytomiu Odrzańskim.

            Wojewoda uznał, że uchwała narusza art.30 ust. 2 pkt 5 w zw. z art. 33 ust. 5 ustawy o samorządzie gminnym oraz art. 231 kpa, gdyż skargę powinien rozpoznać Burmistrz, jako zwierzchnik służbowy w stosunku do pracowników urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.

            12
            1
      • Gość pisze:

        Ale równie zgodnie z prawem po takim rozpatrzeniu sprawy jak się tu załatwia mozna z tym ,,iść” dalej.
        Pozdrawiam ministerstwo edukacji i rzecznika praw dziecka. Dużo tłumaczyć nie trzeba.

        19
        0
      • Życzliwa pisze:

        Prawdopodobny i Korcz co Wy na to?

        Do mnie to przemawia.

        Nie znam się na prawie , ale jeżeli Dyrektor 009 ma rację, co całkowita kompromitacja : Pana burmistrza, mecenasa, Dyrektora Grabowskiego , przewodniczącego rady, przewodniczącego komisji i całej rady gminy.

        Tym powinien się ktoś zająć bo wstyd na całą okolicę.

        dyrektor 009 pisze:
        10 lutego 2019 o 12:48
        Chcę wszystkim osobom odwiedzającym tę stronę oświadczyć, że moim zdaniem, (takie jest moje stanowisko) skarga Pani Klimas była rozpatrywana przez Komisję bezprawnie, a to źle świadczy o kwalifikacjach i kompetencjach dotyczących tej sprawy całej Rady Gminy, Komisji, radnych, Pana Burmistrza, prawników gminnych i pracowników urzędu gminy zajmujących się tą sprawą, a przemawiają za tym następujące argumenty:
        1) Ustawa o samorządzie gminnym:

        „Art. 22. 1. Organizację wewnętrzną oraz tryb pracy organów gminy określa
        statut gminy.”

        2) Ustawa o samorządzie gminnym:

        „Art. 18b. 1. Rada gminy rozpatruje skargi na działania wójta i gminnych
        jednostek organizacyjnych; wnioski oraz petycje składane przez obywateli; w tym
        celu powołuje komisję skarg, wniosków i petycji.
        3. Zasady i tryb działania komisji skarg, wniosków i petycji określa statut gminy.”

        To akurat są zapisy na które powołuje się wyżej osoba podpisana „Karcz”. Proponuję, żeby Pan Karcz przeczytał cytowane przez siebie przepisy ze zrozumieniem, ponieważ tu też jest napisane, że działanie Komisji określa statut gminy. Po drugie rada gminy rozpatruje skargi na działania gminnych jednostek organizacyjnych np. szkoły. Skarga Pani Klimas nie dotyczyła szkoły tylko dyrektora szkoły. Proszę wskazać w przepisach, gdzie jest napisane, że dyrektor szkoły to jednostka organizacyjna. Wśród jednostek organizacyjnych gminy Żarki wymienionych na stronie gminy nie ma dyrektora szkoły, chociaż są wymienione szkoły. Dodatkowo skarga nie dotyczyła dyrektora szkoły jako stanowiska tylko dotyczyła konkretnej osoby zajmującej to stanowisko. Skarga była personalna, a nie instytucjonalna.
        Gdyby np. rodzic ucznia złożył skargę, że w szkole jest za zimno, że uczniowie przerwy spędzają bez nadzoru nauczycieli, że na lekcjach uczniowie nie uczą się tylko graja w gry itp. to skarga dotyczyłaby szkoły jako jednostki organizacyjnej gminy i rada gminy powinna ją rozpatrywać.

        3) Statut gminy uchwalony, zatwierdzony i podpisany przez Panią Nowak:

        „Załącznik Nr 5 do Statutu Gminy – Zasady i tryb działania Komisji Skarg, Wniosków i Petycji
        § 1. 1. Do zadań Komisji Skarg, Wniosków i Petycji, dalej zwanej Komisją, należy analiza i opiniowanie
        skierowanych do Rady:
        1) skarg na działalność Burmistrza i gminnych jednostek organizacyjnych,
        2) wniosków,
        3) petycji.”

        Statut mówi jednoznacznie, że Komisja rozpatruje skargi skierowane do Rady, a nie do Burmistrza i na działalność gminnych jednostek organizacyjnych. Dyrektor szkoły określony imieniem i nazwiskiem to nie jednostka organizacyjna. Skarga nie była skierowana przeciwko szkole tylko przeciwko konkretnej osobie.

        Przy tej okazji wyrażę swoją opinię, że zapis w statucie gminy moim zdaniem świadczy o braku kwalifikacji, niekompetencji wszystkich osób, które spowodowały, że taki zapis pojawił się w statucie, ponieważ zapis ten jest sprzeczny z ustawą o samorządzie gminnym i to nawet z tym przepisem art 18 b ust. 1 , na który raczył powołać się Pan Karcz w obronie gminy:

        „Art. 18b. 1. Rada gminy rozpatruje skargi na działania wójta i gminnych
        jednostek organizacyjnych; wnioski oraz petycje składane przez obywateli; w tym
        celu powołuje komisję skarg, wniosków i petycji.”

        Panie Karcz i znowu Pan nie zauważył pewnej różnicy. Otóż w ustawie jak widać z cytatu jest zapis, że „rada gminy rozpatruje skargi”, natomiast w statucie gminy jest zapis: „Do zadań Komisji Skarg, Wniosków i Petycji, dalej zwanej Komisją, należy analiza i opiniowanie skierowanych do Rady:1) skarg” Żeby nie było niedomówień – rozpatrywanie skarg a analiza i opiniowanie to to nie to samo. Rozpatrywanie skargi polega na końcowym efekcie w postaci pewnej decyzji Komisji reprezentującej Radę Gminy. Oczywiście ustawa nie zabrania analizować itp., ale rozpatrzenie skargi przez Komisję nie może kończyć się opinią tylko, lecz rozstrzygnięciem, podjęciem postanowienia, decyzją w sprawie. Nadmieniam, że według ustawy Komisja ma kompetencje rozpatrywania skargi skierowanej do niej w odpowiedni sposób i reprezentuje Radę Gminy. Postanowienia Komisji w sprawie skarg są jednocześnie postanowieniami całej Rady gminy, co wynika z jednoznacznego zapisu w art. 18b: „Rada gminy rozpatruje skargi ; w tym
        celu powołuje komisję skarg, wniosków i petycji.”

        4) Kodeks Postępowania Administracyjnego:

        „Art. 231. Jeżeli organ, który otrzymał skargę, nie jest właściwy do jej
        rozpatrzenia, obowiązany jest niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu
        dni, przekazać ją właściwemu organowi, zawiadamiając równocześnie o tym
        skarżącego, albo wskazać mu właściwy organ.”

        Nic dodać nic ująć.

        4) Ustawa Prawo oświatowe:

        „Art. 10. 1. Ustawy Prawo oświatowe: „Organ prowadzący szkołę lub placówkę odpowiada za jej działalność. Do zadań organu prowadzącego szkołę lub placówkę należy w szczególności:
        6) wykonywanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy w stosunku do dyrektora szkoły lub placówki;”.

        Skarga Pani Klimas dotyczyła spraw z zakresu prawa pracy i była skierowana do Pracodawcy dyrektora szkoły, czyli organu prowadzącego szkołę, a kompetencje organu prowadzącego szkołę w tym zakresie są przypisane organowi wykonawczemu organu prowadzącego szkołę, czyli Burmistrzowi, a nie Komisji lub Radzie. Tu kłaniają się także przepisy Kodeksu Pracy.

        5) Ustawa Karta Nauczyciela jednoznacznie wskazuje w jakich sprawach organ prowadzący szkołę reprezentuje – rada gminy – są to sprawy ujęte w art. 30 ust. 6 i 10a, art. 42 ust. 7, art. 42a ust. 1, art. 49 ust. 2, art. 70a ust. 1 oraz art. 72 ust. 1, a żadna sprawa z ujętych w tych artykułach nie obejmuje sprawy z którą występuje Pani Klimas – więc Komisja działała bezprawnie

        6) Ustawa Karta Nauczyciela (art. 91d) jednoznacznie wskazuje w jakich sprawach organ prowadzący szkołę reprezentuje – burmistrz – są to sprawy ujęte w art. 63 ust. 2, który mówi:

        „2. Organ prowadzący szkołę i dyrektor szkoły są obowiązani z urzędu występować w obronie nauczyciela, gdy ustalone dla nauczyciela uprawnienia zostaną naruszone.”

        Nic dodać nic ująć.

        7)Ustawa Karta Nauczyciela (art. 91d) jednoznacznie wskazuje w jakich sprawach organ prowadzący szkołę reprezentuje – burmistrz – są to sprawy ujęte także w art. 85 t:

        „Art. 85t. 1. Dyrektor szkoły może zawiesić w pełnieniu obowiązków nauczyciela, a organ prowadzący szkołę – nauczyciela pełniącego funkcję dyrektora szkoły, przeciwko któremu wszczęto postępowanie karne lub złożono wniosek o wszczęcie postępowania dyscyplinarnego, jeżeli ze względu na powagę i wiarygodność wysuniętych zarzutów celowe jest odsunięcie nauczyciela od wykonywania obowiązków w szkole. W sprawach niecierpiących zwłoki nauczyciel i nauczyciel pełniący funkcję dyrektora szkoły mogą być zawieszeni przed złożeniem wniosku o wszczęcie postępowania dyscyplinarnego.

        2. Dyrektor szkoły zawiesza w pełnieniu obowiązków nauczyciela, a organ prowadzący szkołę – nauczyciela pełniącego funkcję dyrektora szkoły, jeżeli wszczęte postępowanie karne lub złożony wniosek o wszczęcie postępowania dyscyplinarnego dotyczy czynu naruszającego prawa i dobro dziecka.”

        Jak widać w tej sytuacji odpowiada Burmistrz i może nawet i moim zdaniem powinien zawiesić dyrektora szkoły do wyjaśnienia sprawy, ponieważ zostało naruszone prawo nie tylko w stosunku do nauczycielki ale i w stosunku do dzieci – demoralizacja przez konieczność uczestnictwa jako świadkowie niedopuszczalnego zachowania dyrektora szkoły oraz zakłócanie zajęć oraz utrudnianie dyżuru nauczyciela.

        Z TYCH DWÓCH OSTATNICH PUNKTÓW TEŻ JEDNOZNACZNIE WYNIKA, ŻE TO BURMISTRZ MA ROZPATRZYĆ SKARGĘ SKIEROWANĄ DO NIEGO. NAWET GDYBY PANI KLIMAS SKIEROWAŁA SKARGĘ DO RADY GMINY TO NA PODSTAWIE ART. 231 KODEKSU POSTĘPOWANIA ADMINISTRACYJNEGO SKARGA POWINNA BYĆ I TAK PRZEKAZANA DO BURMISTRZA, PONIEWAŻ KARTA NAUCZYCIELA MÓWI WYRAŹNIE, ŻE W TAKIEJ SPRAWIE KOMPETENCJE I ZADANIA ORGANU PROWADZĄCEGO SZKOŁĘ WYKONUJE BURMISTRZ.

        TAK NAPRAWDĘ TO TO CO TU NAPISAŁEM TO GOTOWA SKARGA NA RADĘ GMINY DO WOJEWODY JAKO ORGANU WŁAŚCIWEGO DO JEJ ROZPATRZENIA. DOWÓD NA NIEZNAJOMOŚĆ PRAWA I ŁAMANIE PRAWA.

        WOBEC TEGO, ŻE SKARGA BYŁA ROZPATRYWANA BEZPRAWNIE PRZEZ KOMISJĘ, INFORMACJE DOTYCZĄCE RÓŻNYCH OSÓB TAKŻE ZOSTAŁY UPUBLICZNIONE BEZPRAWNIE, CO NARUSZA PRZEPISY O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH RODO (NAWET WOBEC PANI DYREKTOR SZKOŁY). GDYBY SKARGĘ ROZPATRYWAŁ BURMISTRZ JAKO PRACODAWCA PANI DYREKTOR NIE DOSZŁOBY DO UPUBLICZNIENIA NIEDOZWOLONYCH INFORMACJI.
        WYSOKOŚĆ KAR OKREŚLA ART. 83 RODO – WARTO ZAPOZNAĆ SIĘ Z NIM.

        Takie mam zdanie na ten temat. Zapraszam do merytorycznej polemiki z moimi argumentami – zwłaszcza Pana Burmistrza z wykształcenia prawnika, prawnika gminy, Pana Grabowskiego nadzorującego szkoły z ramienia gminy i wszystkich chętnych. Może czegoś się poduczę. Nie mam monopolu na rację i chciałbym, żeby mnie ktoś przekonał, że się mylę, bo wtedy sytuacja nie wyglądałaby aż tak źle.

        Pozdrawiam wszystkich.

        14
        1
        • Leksykon pisze:

          Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z 20 grudnia 2006 r. (I OSK 1593/06).

          13
          0
          • Życzliwa pisze:

            Wyrokiem z dnia 13.06.2006 r. sygn. akt II SA/Go 308/06, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wlkp. oddalił skargę Rady Miejskiej w Bytomiu Odrzańskim na rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody Lubuskiego z dnia 23.03.2006 r. nr PN.II.R.Kam/0911-99/06, którym stwierdzona została nieważność uchwały tej Rady z dnia 17.02.2006 Nr XXIII/185/06, uznająca za bezzasadną skargę M. P. na działanie Dyrektora Zespołu Szkół w Bytomiu Odrzańskim.

            Wojewoda uznał, że uchwała narusza art.30 ust. 2 pkt 5 w zw. z art. 33 ust. 5 ustawy o samorządzie gminnym oraz art. 231 kpa, gdyż skargę powinien rozpoznać Burmistrz, jako zwierzchnik służbowy w stosunku do pracowników urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.

            13
            1
  19. MatyldaSakowicz pisze:

    Wygląda to tak, że w Gminie Żarki nikt nie może czuć siè bezpiecznie. Tzn w Instytucjach których organem prowadzącym jest burmistrz i pseudo rada. Przydupasy mogą lżyć, poniżać, bić….podwładnych a później się pogodzić i iść dalej. Dalej tzn dokąd? Na szafot? Bo to że pani BK wkrótce wyleci z roboty pod byle pretekstem jest pewne. I wszystko to w świetle nieznajomości prawa i za przyzwoleniem wszelkiej władzy. Bo tak naprawdę nikt tej kobiecie nie daje wsparcia i pomocy.PRZYKRE

    33
    0
    • Życzliwa pisze:

      Nawet Pan Maciej, który do tej pory zachowywał się, jako jedyny radny , w porządku, teraz całkowita zmiana. Co Panią Klimas obchodzi, że Pan Maciej miał 4 dni wyjęte z życia? A ile ma Pani Klimas? Mówienie,że trzeba zakończyć sprawę bo za długo trwa? Porażka. Pani Klimas przestała walczyć, bo już nawet w Panu Macieju nie ma wsparcia. Współczuje Pani , Pani Klimas.

      20
      0
  20. Cytat pisze:

    “Ni równina ni wyżyna
    tylko skały i choina
    taka gmina…..
    ………………………
    …Czy to czasem nie padlina…”

    20
    0
  21. Prawdobodobny pisze:

    Wiesz może dużo A może Ci się tak zdaje. Wiesz co to jest delegacja ustawowa? Poczytaj kpa dział dot. Skarg i wniosków. Podam inny przykład. Pisze skargę na burmistrza i przesyłam ja prezydentowi. Myślisz że on ją rozpatrzy? Czy prześle radzie miejskiej bo ona jest przewidziana w przepisach do jej rozpatrywania. Adresata możesz sobie napisać jakiego chcesz ale przepisy wskazują kto czyje skargi rozpoznaje. Tak samo z tą skarga. Skierowana do burmistrza ale wg przepisów ma ją rozpatrzyć rada. Tego nie przeskoczysz. No cóż wiadomo że gdzieś dzwoni ale nie wiadomo gdzie…

    2
    21
  22. Rudy reks pisze:

    Jak sie czuje P Nowak z ta sprawa z fejzbuka po odczytaniu mowi ze nie czyta szmatlawcow a ona tym zyje i zrobila P Klimas durza krzywde jak morzna pracowac w tej Szkole z Pania Filipkiewicz Mizera Sedzielewska i Kleszczewska ktore napisaly nie prawde i zyc z nimi na co dzien mowic dzien dobry a w sercu miec bolesc do Burmiszcza i Rady chcieli sprawe zamiesc pod dywan i zamietli tyklo jak rzyc w tym balaganie pograrzyli P Klimas jak nie wytrzyma tego to cheba ze pomorze P Nowak z fejzbuka na to licze sprawe bede sledzil i mial na oczach Dyrektorke i Burmiszcza

    26
    1
  23. kazia pisze:

    dobra rada dla Stanislawy niech zrobi pozadek w swojej rodzinie a nie w rodzinie P Barbary ona ma idna sytuacje nie zycze tego nikomu nawet nagorszemu wrogowi

    25
    0
  24. ann pisze:

    Przewodniczący komisji prowadzi obrady, napomina uczestników, że mają czekać aż udzieli im głosu, a Stanisława Nowak po prostu wstaje i mówi ( niekoniecznie na temat). Nie czeka aż udzieli się jej głosu! Ona nie musi czekać, sama sobie udziela głosu! Bo w Żarkach są równi i równiejsi…

    27
    0
    • Życzliwa pisze:

      Zgadzam się z tym komentarzem

      24
      0
    • Smutna pisze:

      Może dobrze i źle wychowani ? Jaki dała przykłąd innym radnym,zabierając głos bez zgody przewodniczącego? jest członkiem komisji ? jest zastępcą Pompy ? czy można samemu sobie udzielić głosu ? czy można upominać i pouczać innych samemu nie postępując prawidłowo ? apelować o pogodzenie się ? to ,co ? Pani Basia miała przepraszać,że żyje ?przepraszać,że spotkało Ją to,co napisała w skardze ? przepraszać za PRAWDĘ ??????????????????????

      22
      1
      • Życzliwa pisze:

        Nasi radni są super. Nakłaniają Panią Basię, żeby się pogodziła i powiedziała przepraszam, bo sprawa się za długo ciągnie , już 4 miesiące. Za co kobieta ma przepraszać? A czemu sprawa się tak długo ciągnie ? Bo mamy nie kompetentnych radnych, Pana Dyrektora i Pana Burmistrza. Śmiech na sali.

        21
        0
  25. WACŁAW MIKOŁAJCZYK pisze:

    Tak Stasia została wychowana i tak się zachowuje a pierniczy tak bez sensu że wara opada.Georafii nie umiała uczyć,mapy fizycznej i politycznej świata nie zna a pierniczy że czyta internet i chce brać z niego przykład i wy zgromadzeni słuchajcie jej przemyśleń.Stanisławo proponuję na ławce w parku stanąć i mówić jak siłę mieć pani będzie do przechodniów.Taka właśnie jest moda w Londynie to zapraszam do Great Britain.

    26
    0
    • Wyborca Żarki pisze:

      Bardzo dobry wpis -dyrektor 009 ! Burmistrz i prawnik zatrudniony w gminie powinien nam mieszkańcom odpowiedzieć na argumenty przedstawione przez Pana ,który jak się można domyślać jest świetnie obeznany z prawem ,może jest prawnikiem . Ale zapewne usłyszymy że oni na ten badziew-portal nie zaglądają ?

      18
      0
      • Życzliwa pisze:

        Oficjalnie nie zaglądają. Ale nie oficjalnie tak. Portal jest solą w oku burmistrza i radnych. Demaskuje ich nie kompetencje i brak podstawowej wiedzy. Okazuje się, że portal odwiedzają prawnicy albo osoby znające się na prawie, które tym bardziej obnażają ich poziom.

        17
        1
  26. dyrektor 009 pisze:

    Chcę wszystkim osobom odwiedzającym tę stronę oświadczyć, że moim zdaniem, (takie jest moje stanowisko) skarga Pani Klimas była rozpatrywana przez Komisję bezprawnie, a to źle świadczy o kwalifikacjach i kompetencjach dotyczących tej sprawy całej Rady Gminy, Komisji, radnych, Pana Burmistrza, prawników gminnych i pracowników urzędu gminy zajmujących się tą sprawą, a przemawiają za tym następujące argumenty:
    1) Ustawa o samorządzie gminnym:

    “Art. 22. 1. Organizację wewnętrzną oraz tryb pracy organów gminy określa
    statut gminy.”

    2) Ustawa o samorządzie gminnym:

    “Art. 18b. 1. Rada gminy rozpatruje skargi na działania wójta i gminnych
    jednostek organizacyjnych; wnioski oraz petycje składane przez obywateli; w tym
    celu powołuje komisję skarg, wniosków i petycji.
    3. Zasady i tryb działania komisji skarg, wniosków i petycji określa statut gminy.”

    To akurat są zapisy na które powołuje się wyżej osoba podpisana “Karcz”. Proponuję, żeby Pan Karcz przeczytał cytowane przez siebie przepisy ze zrozumieniem, ponieważ tu też jest napisane, że działanie Komisji określa statut gminy. Po drugie rada gminy rozpatruje skargi na działania gminnych jednostek organizacyjnych np. szkoły. Skarga Pani Klimas nie dotyczyła szkoły tylko dyrektora szkoły. Proszę wskazać w przepisach, gdzie jest napisane, że dyrektor szkoły to jednostka organizacyjna. Wśród jednostek organizacyjnych gminy Żarki wymienionych na stronie gminy nie ma dyrektora szkoły, chociaż są wymienione szkoły. Dodatkowo skarga nie dotyczyła dyrektora szkoły jako stanowiska tylko dotyczyła konkretnej osoby zajmującej to stanowisko. Skarga była personalna, a nie instytucjonalna.
    Gdyby np. rodzic ucznia złożył skargę, że w szkole jest za zimno, że uczniowie przerwy spędzają bez nadzoru nauczycieli, że na lekcjach uczniowie nie uczą się tylko graja w gry itp. to skarga dotyczyłaby szkoły jako jednostki organizacyjnej gminy i rada gminy powinna ją rozpatrywać.

    3) Statut gminy uchwalony, zatwierdzony i podpisany przez Panią Nowak:

    “Załącznik Nr 5 do Statutu Gminy – Zasady i tryb działania Komisji Skarg, Wniosków i Petycji
    § 1. 1. Do zadań Komisji Skarg, Wniosków i Petycji, dalej zwanej Komisją, należy analiza i opiniowanie
    skierowanych do Rady:
    1) skarg na działalność Burmistrza i gminnych jednostek organizacyjnych,
    2) wniosków,
    3) petycji.”

    Statut mówi jednoznacznie, że Komisja rozpatruje skargi skierowane do Rady, a nie do Burmistrza i na działalność gminnych jednostek organizacyjnych. Dyrektor szkoły określony imieniem i nazwiskiem to nie jednostka organizacyjna. Skarga nie była skierowana przeciwko szkole tylko przeciwko konkretnej osobie.

    Przy tej okazji wyrażę swoją opinię, że zapis w statucie gminy moim zdaniem świadczy o braku kwalifikacji, niekompetencji wszystkich osób, które spowodowały, że taki zapis pojawił się w statucie, ponieważ zapis ten jest sprzeczny z ustawą o samorządzie gminnym i to nawet z tym przepisem art 18 b ust. 1 , na który raczył powołać się Pan Karcz w obronie gminy:

    “Art. 18b. 1. Rada gminy rozpatruje skargi na działania wójta i gminnych
    jednostek organizacyjnych; wnioski oraz petycje składane przez obywateli; w tym
    celu powołuje komisję skarg, wniosków i petycji.”

    Panie Karcz i znowu Pan nie zauważył pewnej różnicy. Otóż w ustawie jak widać z cytatu jest zapis, że “rada gminy rozpatruje skargi”, natomiast w statucie gminy jest zapis: “Do zadań Komisji Skarg, Wniosków i Petycji, dalej zwanej Komisją, należy analiza i opiniowanie skierowanych do Rady:1) skarg” Żeby nie było niedomówień – rozpatrywanie skarg a analiza i opiniowanie to to nie to samo. Rozpatrywanie skargi polega na końcowym efekcie w postaci pewnej decyzji Komisji reprezentującej Radę Gminy. Oczywiście ustawa nie zabrania analizować itp., ale rozpatrzenie skargi przez Komisję nie może kończyć się opinią tylko, lecz rozstrzygnięciem, podjęciem postanowienia, decyzją w sprawie. Nadmieniam, że według ustawy Komisja ma kompetencje rozpatrywania skargi skierowanej do niej w odpowiedni sposób i reprezentuje Radę Gminy. Postanowienia Komisji w sprawie skarg są jednocześnie postanowieniami całej Rady gminy, co wynika z jednoznacznego zapisu w art. 18b: “Rada gminy rozpatruje skargi ; w tym
    celu powołuje komisję skarg, wniosków i petycji.”

    4) Kodeks Postępowania Administracyjnego:

    “Art. 231. Jeżeli organ, który otrzymał skargę, nie jest właściwy do jej
    rozpatrzenia, obowiązany jest niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu
    dni, przekazać ją właściwemu organowi, zawiadamiając równocześnie o tym
    skarżącego, albo wskazać mu właściwy organ.”

    Nic dodać nic ująć.

    4) Ustawa Prawo oświatowe:

    “Art. 10. 1. Ustawy Prawo oświatowe: „Organ prowadzący szkołę lub placówkę odpowiada za jej działalność. Do zadań organu prowadzącego szkołę lub placówkę należy w szczególności:
    6) wykonywanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy w stosunku do dyrektora szkoły lub placówki;”.

    Skarga Pani Klimas dotyczyła spraw z zakresu prawa pracy i była skierowana do Pracodawcy dyrektora szkoły, czyli organu prowadzącego szkołę, a kompetencje organu prowadzącego szkołę w tym zakresie są przypisane organowi wykonawczemu organu prowadzącego szkołę, czyli Burmistrzowi, a nie Komisji lub Radzie. Tu kłaniają się także przepisy Kodeksu Pracy.

    5) Ustawa Karta Nauczyciela jednoznacznie wskazuje w jakich sprawach organ prowadzący szkołę reprezentuje – rada gminy – są to sprawy ujęte w art. 30 ust. 6 i 10a, art. 42 ust. 7, art. 42a ust. 1, art. 49 ust. 2, art. 70a ust. 1 oraz art. 72 ust. 1, a żadna sprawa z ujętych w tych artykułach nie obejmuje sprawy z którą występuje Pani Klimas – więc Komisja działała bezprawnie

    6) Ustawa Karta Nauczyciela (art. 91d) jednoznacznie wskazuje w jakich sprawach organ prowadzący szkołę reprezentuje – burmistrz – są to sprawy ujęte w art. 63 ust. 2, który mówi:

    “2. Organ prowadzący szkołę i dyrektor szkoły są obowiązani z urzędu występować w obronie nauczyciela, gdy ustalone dla nauczyciela uprawnienia zostaną naruszone.”

    Nic dodać nic ująć.

    7)Ustawa Karta Nauczyciela (art. 91d) jednoznacznie wskazuje w jakich sprawach organ prowadzący szkołę reprezentuje – burmistrz – są to sprawy ujęte także w art. 85 t:

    “Art. 85t. 1. Dyrektor szkoły może zawiesić w pełnieniu obowiązków nauczyciela, a organ prowadzący szkołę – nauczyciela pełniącego funkcję dyrektora szkoły, przeciwko któremu wszczęto postępowanie karne lub złożono wniosek o wszczęcie postępowania dyscyplinarnego, jeżeli ze względu na powagę i wiarygodność wysuniętych zarzutów celowe jest odsunięcie nauczyciela od wykonywania obowiązków w szkole. W sprawach niecierpiących zwłoki nauczyciel i nauczyciel pełniący funkcję dyrektora szkoły mogą być zawieszeni przed złożeniem wniosku o wszczęcie postępowania dyscyplinarnego.

    2. Dyrektor szkoły zawiesza w pełnieniu obowiązków nauczyciela, a organ prowadzący szkołę – nauczyciela pełniącego funkcję dyrektora szkoły, jeżeli wszczęte postępowanie karne lub złożony wniosek o wszczęcie postępowania dyscyplinarnego dotyczy czynu naruszającego prawa i dobro dziecka.”

    Jak widać w tej sytuacji odpowiada Burmistrz i może nawet i moim zdaniem powinien zawiesić dyrektora szkoły do wyjaśnienia sprawy, ponieważ zostało naruszone prawo nie tylko w stosunku do nauczycielki ale i w stosunku do dzieci – demoralizacja przez konieczność uczestnictwa jako świadkowie niedopuszczalnego zachowania dyrektora szkoły oraz zakłócanie zajęć oraz utrudnianie dyżuru nauczyciela.

    Z TYCH DWÓCH OSTATNICH PUNKTÓW TEŻ JEDNOZNACZNIE WYNIKA, ŻE TO BURMISTRZ MA ROZPATRZYĆ SKARGĘ SKIEROWANĄ DO NIEGO. NAWET GDYBY PANI KLIMAS SKIEROWAŁA SKARGĘ DO RADY GMINY TO NA PODSTAWIE ART. 231 KODEKSU POSTĘPOWANIA ADMINISTRACYJNEGO SKARGA POWINNA BYĆ I TAK PRZEKAZANA DO BURMISTRZA, PONIEWAŻ KARTA NAUCZYCIELA MÓWI WYRAŹNIE, ŻE W TAKIEJ SPRAWIE KOMPETENCJE I ZADANIA ORGANU PROWADZĄCEGO SZKOŁĘ WYKONUJE BURMISTRZ.

    TAK NAPRAWDĘ TO TO CO TU NAPISAŁEM TO GOTOWA SKARGA NA RADĘ GMINY DO WOJEWODY JAKO ORGANU WŁAŚCIWEGO DO JEJ ROZPATRZENIA. DOWÓD NA NIEZNAJOMOŚĆ PRAWA I ŁAMANIE PRAWA.

    WOBEC TEGO, ŻE SKARGA BYŁA ROZPATRYWANA BEZPRAWNIE PRZEZ KOMISJĘ, INFORMACJE DOTYCZĄCE RÓŻNYCH OSÓB TAKŻE ZOSTAŁY UPUBLICZNIONE BEZPRAWNIE, CO NARUSZA PRZEPISY O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH RODO (NAWET WOBEC PANI DYREKTOR SZKOŁY). GDYBY SKARGĘ ROZPATRYWAŁ BURMISTRZ JAKO PRACODAWCA PANI DYREKTOR NIE DOSZŁOBY DO UPUBLICZNIENIA NIEDOZWOLONYCH INFORMACJI.
    WYSOKOŚĆ KAR OKREŚLA ART. 83 RODO – WARTO ZAPOZNAĆ SIĘ Z NIM.

    Takie mam zdanie na ten temat. Zapraszam do merytorycznej polemiki z moimi argumentami – zwłaszcza Pana Burmistrza z wykształcenia prawnika, prawnika gminy, Pana Grabowskiego nadzorującego szkoły z ramienia gminy i wszystkich chętnych. Może czegoś się poduczę. Nie mam monopolu na rację i chciałbym, żeby mnie ktoś przekonał, że się mylę, bo wtedy sytuacja nie wyglądałaby aż tak źle.

    Pozdrawiam wszystkich.

    16
    1
    • Leksykon pisze:

      Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z 20 grudnia 2006 r. (I OSK 1593/06).

      14
      0
      • Życzliwa pisze:

        Wyrokiem z dnia 13.06.2006 r. sygn. akt II SA/Go 308/06, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wlkp. oddalił skargę Rady Miejskiej w Bytomiu Odrzańskim na rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody Lubuskiego z dnia 23.03.2006 r. nr PN.II.R.Kam/0911-99/06, którym stwierdzona została nieważność uchwały tej Rady z dnia 17.02.2006 Nr XXIII/185/06, uznająca za bezzasadną skargę M. P. na działanie Dyrektora Zespołu Szkół w Bytomiu Odrzańskim.

        Wojewoda uznał, że uchwała narusza art.30 ust. 2 pkt 5 w zw. z art. 33 ust. 5 ustawy o samorządzie gminnym oraz art. 231 kpa, gdyż skargę powinien rozpoznać Burmistrz, jako zwierzchnik służbowy w stosunku do pracowników urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.

        13
        1
  27. dyrektor 009 pisze:

    Dodam jeszcze, że gdyby pójść tropem Pana Karcz i osoby podpisanej Prawdopodobny to nikt nie mógłby skierować skargi do burmistrza tak, że to on powinien ją rozpatrzyć, a i rozsądek i przepisy mówią co innego.

    17
    1
  28. Poddany chłop pańszczyźniany. pisze:

    W wyniku powszechnie panującemu w gminie od kilkudziesięciu lat nepotyzmowi, zdolni młodzi ludzie wyjechali z Żarek. Zostali specjaliści zweryfikowani przez swoje mamy i wujków. Jako wyborca nie zdawałem sobie sprawy, że elyty gminne w Radzie reprezentują poziom intelektualnej depresji.

    23
    0
  29. Życzliwa pisze:

    Ciekawa jestem czy, którykolwiek z radnych zna statut i KPA? Co ja piszę zna, czy go przeczytał albo widział ?

    20
    0
  30. SPRZĄTACZKA pisze:

    MAMY ZABRONIONE WCHODZIĆ NA SZMATŁAWCA ŻEBY NIE DOBIJAĆ TELEWIZJI Z INTERNETU WEJŚĆ TAK MÓWI I KRZYCZY WŁADZA
    A MY I TAK ROBIMY SWOJE MUSIELI BY W GMINIE PRĄD I INTERNET WYŁĄCZYĆ
    //////////////////

    16
    0
  31. nauczyciel pisze:

    Pan Maciej przeszedł na CIEMNĄ STRONĘ MOCY. I Ty przeciwko Pani Klimas?

    11
    2
  32. nauczyciel pisze:

    Nie wiem czy nauczycielki, które zeznawały na prokuraturze i podpisały pismo, że nie widziały tego o czym mówiła Pani Klimas w skardze podając je za świadków zdarzenia wiedzą, że warunkiem bycia nauczycielem jest niekaralność:
    Art. 10 Karty Nauczyciela, ust. 5 pkt. 4: “nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo”

    Jak Rzecznik Praw Dziecka lub Sąd Pracy który rozpatruje sprawy z powództwa pracownika a nie prokuratury, lub inna osoba doprowadziłaby do zeznań świadków potwierdzających wersję Pani BK, np. dzieci, które widziały zajście i rodzice dzieci znające od własnych dzieci co naprawdę się stało, a nawet osoby mające informacje usłyszane od samych nauczycielek (trzeba umieć trzymać język za zębami), to nauczycielki mogą stracić pracę i nie będą mogły jej wykonywać. (Nie mówiąc o innych konsekwencjach)
    Ja będąc w sytuacji, gdybym składał zeznania niezgodnie z prawdą natychmiast bym powiedział, jak było naprawdę, żeby uniknąć skazania.
    Jak się zeznaje przed prokuratorem lub komisją dyscyplinarną to jest pouczenie o odpowiedzialności za składanie zeznań zgodnie z prawdą.
    Nie wiem jak jest w tym przypadku, ale warto wiedzieć co mówią przepisy.
    Jeśli nauczycielki mówią prawdę to mogą spać spokojnie.

    12
    0
    • oświecony pisze:

      Bardzo słuszny wpis! Mam podobne przemyślenia. Nauczyciel powinien cechować się wysokim poziomem etycznym i moralnym.

      13
      0
  33. logik pisze:

    Słuchając tego co mówi sekretarz gminy o terminie zwołania posiedzenia, to ręce opadają. Po takiej odpowiedzi burmistrz powinien natychmiast zwolnić jako osobę niekompetentną. Taka wypowiedź moim zdaniem świadczy o braku elementarnych podstaw znajomości prawa (szczególnie administracyjnego), braku umiejętności czytania ze zrozumieniem przepisów (termin zwołania posiedzenia, to co innego niż termin powiadomienia członków komisji o zwołaniu posiedzenia), ale chyba najbardziej prawdopodobne jest to, że sekretarz gminy na ślepo próbuje bronić radnych, a może nawet siebie, bo jak jest to widoczne przy końcu zebrania, na wniosek dziennikarza o późniejsze zebrania, radni z rozbrajającą szczerością mówią, że tak naprawdę wszystkimi działaniami radnych kierują pracownicy urzędu (nie mogą obradować, bo nie ma pracowników itp.)

    9
    0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *